www.henningn.dk

Tirsdag d. 17. februar

Ankomst Sydney kl 9.30. Ind på Sydney Central Private Hotel næsten lige ved siden af Banegården og busstationen. Mere centralt, bedre standard og dyrere end Highfield House, men med formentlig verdens langsomste elevator.

Får sovet lidt, går lidt rundt i byen, ser lidt vinter-OL på flimmeren og ud og spise kinesisk.

Thats all for today.

Onsdag d. 18. februar

Manly - en legeplads for de rige

På tur til Manly og Manly Beach. Med færgen fra Circular Quay og så en halv times tid til Manly. Et par seriøse gåture omkring Manly Beach og besøg på et "Oceanarium", med optræden af en sæl der bare ikke lige gad den dag.

Retur med færgen. Undervejs kan man se en fisk på mindst 3 meter, der hopper et par meter op i luften og snurrer rundt om sig selv. Jeg troede selvfølgelig det var en haj, men de indfødte påstår at det er en Catfish, som jeg ikke lige ved hvad er.

På vejen ind bliver vi forsinket. Vi skal vente på "Oriana" en krydstogtsfærge, der er ved at forlade Sydney.

Torsdag d. 19. februar

Med Rivercat til Homebush Bay - hjemsted for OL år 2000. Med bus rundt i området, hvor vi kan se hvor den olympiske by skal være, vi kan se hockey-stadion, Aquatic centre, tennisanlæg og ikke mindst det olympiske stadion, som man stadig bygger på.

Retur til Downtown ad Parramatta River med Rivercat.

Et par klassiske sights

Fredag d. 20. februar

Leader of the mob

På tur til Blue Mountains. Afgang kl. 8 og med minibus - ca. 16 mennesker - derudaf. Flere steder med flot udsigt. Minder lidt om Grand Canyon bare med træer i bunden. Guiden var meget hyggelig med særlig interesse udi fugle og planter. Han var lidt utilfreds med udsigten om formiddagen p.g.a. vestenvinden. De var ikke rigtig blå mente han.

I Katoomba prøver vi en Skyway, som slæber os ud over midten af "canyonen", så vi rigtig kan kigge ned - ca. 300 m.

På vejen hjem kører vi ned i en nationalpark ved Glenbrooke, hvor der er masser af kænguruer og hvor vi øver os i at kaste med boomerang. Det er sjovt - og slet ikke så svært. Første forsøg var hæderligt - andet var en katastrofe.

Hjemme igen ved 7-tiden.

Lørdag d. 21. februar

Lang gåtur i Sydney. Hyde Parks, The Domain, Royal Botanic Gardens, Wooloomooloo (det heddet det), Kings Cross (hvor jeg får købt rigtige boomerangs - ikke dem som souvenir-butikkerne svælger i), East Sydney, Darlinghurst og hjem igen.

Om eftermiddagen i biffen for første gang på turen. "As good as it gets" med Jack Nicholson.

Søndag d. 22. februar

Behov for en rigtig slapperdag. En bog med til Rushcutter Bay Park - og ikke andet.

Mandag d. 23. februar

Med toget kl. 8 til Hawkesbury River ca. 40 km nord for city. Derfra med en postbåd på flodtur. Undervejs afleveres post og andre varer til en række isolerede steder. Ret sjov oplevelse - selv om det var regnvejr en overgang.

Hjem igen med toget og tilbage ved 3-tiden. Senere til Harbourside i Darling Harbour for at leje Internet-adgang og så tilbage til Downtown med monorail.

Hawkesbury River

Tirsdag d. 24. februar

The Gap

Sidste dag i Sydney. Med Rivercar til Watsons Bay. Derfra gåtur til "The Gap" og ud til Vaucluse - Sydneys rigmandskvarter. Kan ikke finde tilbage til færgen, så istedet for tager jeg en bus der pludselig kommer forbi og som kører til Downtown.

Senere på dagen den sidste tur rundt i Sydney. Hyde Park, Macquarie Street, The Docks, George Street og Chinatown. Aftensmad i Chinatown - og tilbage til hotellet.