www.henningn.dk

Se også
Amsterdam fotoalbum
Amsterdam billedvideo

Her er så nogle få billeder fra en tur til Amsterdam i februar-marts 1997. Det var vinter - og det var hundekoldt. Turen derned var med bus - nærmere bestemt Eurolines - og jeg var bare dernede i en 4-5 dage.

Turens sjoveste episode var ved ankomsten. Bussen var i Amsterdam ved 6-7 tiden om morgenen, og for en gang skyld havde jeg snorksovet på hele busrejsen. Så jeg var noget rundt på gulvet da jeg vågnede og blev smidt ud af bussen - fik fat i bagagen - og kiggede mig omkring. Der blev jeg godt nok skuffet - var det her virkelig Amsterdam Downtown? - det var godt nok ikke noget særligt at råbe hurra for. Jeg tror det tog næsten en halv time inden jeg sansede at bussen havde læsset os af ved en forstadsstation i udkanten af byen. Først derefter tog jeg mig sammen og tog toget til downtown - og fik mig booket ind på mit hotel.

En enkelt trodsede kulden og sejlede rundt i meget lille båd på en af de mange kanaler. Selv var jeg også på den traditionelle sightseeing-sejlads på kanalerne - hvor man bl.a. så denne mærkværdige husbåd - eller hvad det nu er.
Et andet traditionelt Amsterdam-syn. En vippebro over en af kanalerne. Typiske smalle Amsterdam-huse. Der var engang man betalte skat efter bredden på sit hus - derfor den smalle facon.
Et ret flot murværk. Og en bil der nok skulle være til at finde i mængden.